GIF89a Makers van Thuis hebben logische uitleg voor Lidl-waren in winkelkar Delhaize – VBRO
VBRO

Makers van Thuis hebben logische uitleg voor Lidl-waren in winkelkar Delhaize

Afgelopen week schreven wij dat de makers van ‘Thuis’ een fout hadden gemaakt. U herinnert het zich mogelijk nog wel: aan een supermarkt was Tim de wagen aan het inladen en daarbij kwam een merk van toiletpapier van Lidl in beeld. Ettelijke seconden later reed Sam een winkelkar van Delhaize weg. Toch wel een rare combinatie. Hans Roggen van ‘Thuis’ laat ons weten dat er een goede reden is om deze mix te maken. “De overheid verplicht ons om neutraal om te gaan met merken. Eén van de manieren is om geen voorkeuren te hebben. Dus dat er een product van de ene winkel naast een product van een andere winkel ligt , is dus niet alleen heel normaal : het is wat we moeten doen”, klinkt het. “De enige uitzondering is product placement, eveneens duidelijk geregeld door het Mediadecreet, het kader van de Vlaamse overheid. En ook daar houden wij ons strikt aan het wetgevend kader”, reageert Hans Roggen. Als ‘Thuis’ dat niet doet, dan riskeert het een boete van de Vlaamse Regulator voor Media, zo’n boete kan snel tot 10.000 euro oplopen. Hans Roggen benadrukt blij te zien dat die merkenneutrailiteit de kijker opvalt. “Dat betekent dat wij onze job goed doen”, besluit de producer van ‘Thuis’.

Trotsplaat : Robin Topper / Geef Mij Nog Een Kans

Robin Topper / Geef mij nog een kans

Trotsplaat: Robin Topper / Geef Mij Nog Een Kans

Robin Topper / Geef mij nog een kans