De muziekindustrie kent vele facetten, maar wat moet je minimaal weten om goed voorbereid te zijn.
Coen van Hoevelaak is al jaren werkzaam in deze industrie en door de vele gesprekken met artiesten en anderen bleek er een gebrek aan basiskennis. Hierdoor ontstond het idee kennis te delen. Eerst door seminars en nu gebundeld in een handzaam boekje.
Tijdens en na afloop van een seminar kwam altijd de vraag of hetgeen er was verteld ook nog ergens was terug te vinden. Dat is de basis van het boekje dat nu te koop is. Dont’ call us, we call you is de titel en een legendarische uitspraak in de entertainment industrie. Het boekje behandelt alle facetten van de muziekindustrie in 25 korte maar duidelijke hoofdstukken. Voor bijna iedereen die werkzaam is in de muziekindustrie is het belangrijk te weten wat er allemaal bij komt kijken en wat er in omgaat, zegt Coen.
Je hoeft niet alles tot achter de komma te weten, maar om teleurstellingen achteraf te voorkomen is het lezen van dit boekje verstandig. Het is te bestellen via www.coenvanhoevelaak.com en via de boekwinkels.
Onderwerpen:
- Inleiding – Hoe het meestal begint
- De 4 T’s
- Artiest als product
- Rol van de manager
- Rol van de platenmaatschappij voor het digitale tijdperk
- Rol van de platenmaatschappij nu
- Streamen is de standaard
- Studio’s
- Wat moet ik weten bij het uitbrengen van een song
- Mogelijkheden voor het uitbrengen van een song
- Het belang van een videoclip
- Promotie en marketing
- Hoe kom ik op de radio met mijn muziek
- TV maakt nog steeds bekende sterren
- Videodienst YouTube™
- Het belang en gebruik van social media
- Het belang van een website
- Nieuwe initiatieven-gebruik van influencers en Qisum™
- Een boekingskantoor of zelf optredens regelen?
- Contracten
- Rechtenbeheer
- Buma/Stemra
- Sena & NORMA
- Resumé
- Begrippen