VBRO

Voorstelling actie hobbykokwedstrijd

Brugge is de voedingsbodem voor heel wat kwalitatieve restaurants, bekende chefs & een waaier aan culinaire events. Daarnaast is de Stad ook terecht trots op haar waardevolle producten van eigen bodem en wil ze deze onder de vlag ‘Flavourite Bruges’ extra in de kijker zetten.

Schepen van Werk en Ondernemen Pablo Annys: “Visserij is één van onze grote economische speerpunten en van groot belang voor gastronomie en toerisme. Met Flavourite Bruges zetten we Brugge als kweekvijver van gastronomisch talent steeds meer op de kaart en willen we onze topproducten, zoals de vis van bij ons meer bekendmaken bij het grote publiek. Daar kunnen onze vissers alleen maar goed bij varen. Visser tot Vork is een van de initiatieven van Flavourite Bruges waar ik enorm naar uitkijk.”

Met de campagne ‘Visser tot Vork! Proef vis van bij ons’ zet Flavourite Bruges samen met haar partners Provincie West-Vlaanderen, Visit Bruges, VLAM, Rederscentrale, Brexit Adjustment Reserve en Visgro vzw (de Beroepsorganisatie van de Vissector) tussen 28 augustus en 1 oktober ‘Vis van bij Ons’ in de kijker en ondersteunt zo de lokale vissers en visserijsector. “Hiertoe werden maar liefst 46 Brugse visambassadeurs geselecteerd. Ga tussen 28 augustus en 1 oktober bij hen langs en ontdek er al het lekkers dat onze zee rijk is”, zegt schepen Pablo Annys.

Hobbykokwedstrijd

In het kader van de campagne ‘Visser tot Vork! Proef vis van bij ons’ worden ook verschillende activiteiten georganiseerd, waaronder een hobbykokwedstrijd.

“Wie zelf graag creatief aan de slag gaat met vis of een begenadigd hobbykok is, kan zich tot zondag 20 augustus kandidaat stellen via www.brugge.be/flavourite/vissertotvork. Uit alle inzendingen selecteren we tien kandidaten die op zaterdag 16 september de strijd aangaan om de titel ‘Beste hobbykok’ binnen te halen. Dit gebeurt onder het wakend oog van de jury met voorzitter Geert Vanhecke, Karen Keygnaert, Tom De Vos, Sam Colpaert en Brugge Culinair. Waag zeker je kans, want er zijn mooie prijzen te winnen”, zegt schepen Pablo Annys.

Volgende prijzen zijn te winnen:

  • Hoofdprijs “The Bastard BBQ Large”
  • 2de prijs : 1 bon van 200 euro bij Zet’Joe
  • 3de prijs : 1 bon van 150 euro bij Cantine Copine
  • Elke geselecteerde kandidaat: 100 euro kooptegoed/bon bij Horeca Totaal
  • Elke geselecteerde kandidaat: een bon van 100 euro om bij Fox Flambé een workshop naar keuze te volgen

Alle info en wedstrijdvoorwaarden zijn terug te vinden op www.brugge.be/flavourite/vissertotvork

 

Andere acties

  • Kick off en kookdemonstraties (maandag 28 augustus). Zes Brugse visambassadeurs gaan aan de slag met vis van bij ons. Kom vanaf 13.00 uur naar de Vismarkt, en wees getuige van enkele excellente kookdemonstraties.
  • Slotevenement – Port Blue Zeebrugge (zondag 1 oktober). Wie culinair wil genieten moet op zondag 1 oktober zeker afzakken naar het slotevent in Zeebrugge. De visambassadeurs verwennen er de smaakpapillen met de lekkerste viscreaties.

 

Visambassadeurs

 

  • La Buena Vista

 

  • La Tâche

 

  • Chrithie’k

 

  • Horeca Totaal

 

  • Tijdok

 

  • Chef’s Secret

 

  • Locale by Kok au vin

 

  • Laissez Faire

 

  • Nous

 

  • Vishandel Pieterman

 

  • Restaurant Floris

 

  • TOUGOU Fijnproeverij

 

  • t Vistje

 

  • Lobster Pot

 

  • Bistro Den Amand

 

  • Bistro Rombaux

 

  • Rederij Longships

 

  • Tursen Fire Kitchen

 

  • Restaurant Patrick Devos

 

  • Fons Brugge

 

  • Amuzee

 

  • Brasserie Surplace

 

  • The Blue Lobster

 

  • Reliva

 

  • Spermalie

 

  • t Nieuw Walnutje

 

  • Martin’s Verse Vis

 

  • Ter Groene Poorte

 

  • Fox Flambé

 

  • Het Visioen

 

  • Franco Belge

 

  • Kunafish

 

  • De Jonkman

 

  • Preus

 

  • Mangerie

 

  • Zuid 55

 

  • Crowne Plaza Brugge

 

  • Tête Pressee

 

  • Le Mystique

 

  • Restaurant Chagall

 

  • Vishandel Saint-Pierre

 

  • Jacobin

 

  • Lio’s Hospitality

 

  • Den Gouden Karpel

 

  • Bistro Bruut

 

  • Delicatessen Vanhauwaert

 

Belangrijke links

Deze campagne kadert in het gastronomische ecosysteem ‘Flavourite Bruges’, (www.brugge.be/flavourite) en werd gefinancierd met middelen vanuit de BAR.

VBRO-Trotsplaat

VBRO-Trotsplaat